Octagona Srl/Internationalization News/How to organize an Export Office? Octagona talks about it in a course organized by Bergamo Sviluppo and NIBI
How to organize an Export Office? Octagona talks about it in a course organized by Bergamo Sviluppo and NIBI

How to organize an Export Office? Octagona talks about it in a course organized by Bergamo Sviluppo and NIBI

A foreign Office di un’azienda deve essere il giusto presupposto per iniziare, sviluppare o governare qualsiasi attività d’internazionalizzazione o di export. In a phase like the current one in which globalization changes scenarios and paradigms very quickly, il successo all’estero nasce first of all From one concrete, effective and efficiente progettazione della struttura organizzativa per l’export and an effective organization of the human resources involved in the project.

Come si organizza un ufficio export di un’azienda? E quali sono le attività e le corrette modalità da implementare per avviare un progetto export di successo?

Ne parlerà Enrico Perego, Senior Partner di Octagona (azienda che opera da 15 anni nel settore dell’internazionalizzazione e che si occupa anche di attività formative per importanti enti, università ed istituzioni), and NIBI teacher,  all’interno del corso di formazione “L’ufficio export per le PMI”, incontro di formazione che rientra nell’ambito di un ciclo di 11 incontri sul tema dell’internazionalizzazione d’impresa organizzati da Bergamo Development – Azienda Speciale della Camera di Commercio di Bergamo, in collaborazione con NIBI – Nuovo Istituto di Business Internazionale di Promos – Camera di commercio di Milano.

It's about training meetings (che hanno avuto inizio a giugno e che continueranno fino a dicembre) dal taglio pratico, trasversale e business oriented, aventi l’obiettivo di deepen the dynamics of international markets e la complessità del sistema economico globale. Il corso che terrà Octagona avrà luogo mercoledì 5 October from 14.00 to 18.00 at the Technological Point of Dalmine (Bergamo).

The themes di cui si occuperà Octagona sono le seguenti:

  • Self-diagnosis before embarking on an international journey;
  • Identificare i mercati esteri di interesse per l’impresa;
  • Find and choose the correct distribution channel;
  • Roles and duties of a structured export office;
  • Build a foreign office with limited resources;
  • Concrete cases.

For further information in merito è possibile contact Bergamo Development inviando una mail all’indirizzo: [email protected] or by contacting the telephone number 035.3888011.

If you want to know more about Octagona and on nostre attività operative e formative, contact us by email at [email protected] or at the telephone number 059.9770184: you will receive all the information you need.

Read also:

Record-breaking Made in Italy exports

Temporary export manager

SHARE ARTICLE

If you want to learn more about the content of this article

RECENT ITEMS

Export negli USA: gli effetti del post elezioni

Export negli USA: gli effetti del post elezioni

Quali sono gli scenari che dovrà affrontare l’export negli Usa dopo le recenti elezioni nel paese americano? Le imprese italiane...
Strategic sourcing and internationalization of companies

Strategic sourcing and internationalization of companies

Strategic sourcing represents a significant paradigm shift from traditional export approaches, especially in a context where...
Export to India: Basic Guide on PAN 

Export to India: Basic Guide on PAN 

When it comes to exporting to India, it is essential to deal with the tax and regulatory rules that govern the country....

Get in contact
with us

Are you interested in our service?
Fill out the form or contact us at the number
+39 059 9770184